Hei da har jeg akkurat anskaffet meg en Type 4 Caravelle med syncro. Men ikke uten noen feil... Lys i speedometer samt airconditoin (egentlig hele dashen) fungerer ikke, nå ser jeg at sikkringen er hel (byttet for sikkerhetsskyld). Han jeg kjøpte bilen av sa han har hatt den slik i flere år... Bilen er en 99model (registrert 98).
Ellers ser jeg ingen lampe for ABS? er det virkelig ekstrautstyr på en Volkswagen i 1999!?? synes det var veldig rart:-/
Lurte også på om noen har erfaring på bytte av instrumentpanel til 2000modell, altså speedometer boksen:-)
Tusen takk for svar!!
Må si at disse bilene er HELT SYYYYKT NICE å kjøre!
2000 uten abs her også, men når det kommer til lysene i dashen så mistenker jeg enten lysbryteren eller bakstykket på tenningslåsen.
Eventuelt noen som har koblet noe rart en gang
De aller fleste er uten. Noen drosjer og andre som var litt bevisst og ville koste på litt ekstra har, men de vokser ikke på trær. Legg og merke til at syncroene stort sett alle er levert uten sperre. Her svikta selgere i stort monn under oppsett av bilene. Dessverre fulgte denne praksisen og lenge på T5, men her er vel abs standard om ikke anna.
97 modl. med ABS her. Blei kjøpt som minibuss da den var ny.
Bytte av instrument panel ifra det gamle til det nye med blått lys er en grei sak. Har gjort det selv.
Det du trenger er ledningsnettet ifra sikringsboks U1 og U2, ramma rundt og selve instrumentet.
sent fra min CAT phone via Tapatalk pro
Navn: Marius Lurås
Alder: 26
Dato: 26.09.1989
Kallenavn: Greven
Tror den har det meste av ekstrautstyr... unntatt manuell innkoblet sperre, fartsholder og klimaanlegg
Ellers er det:
ABS
EDS
AC
El vinduer og speil
Varme i speil
2 skyvedører
Finnes sikkert mer, men...
2011 Volvo XC 70 D3 Polestar
2001 Caravelle TDI, Lang kombi (solgt)
2003 Transporter TDI Syncro, Kort vare
Nå har jeg åpnet litt ved sikringsboksen der og funnet ut at noen som sikkert ikke skulle vært der har fiklet med noe... Jeg har bil med fjernstyrt sentrallås, men sikkring fra en rød ledning som lå løst inni ledningsmikkmakket var ute. Når jeg setter inn sikring vil ikke bilen låse seg, altså den låser seg opp igjen med en gang.
Og fjernstyringen fungerer fortsatt ikke.
Ellers så ligger det en boks løst inni der? vet ikke om det er radiofrekvens sender for fjernstyringen?? men det er noen løse hvite ledninger der...? ellers vet jeg at bryterpanelet for lys er nylig byttet (har kvitteringen på den Dyr greie). Vet ikke om noen av dere "guruer" har noen clue jeg... :-/ min har diff-sperre bak også;-) Og alle som bestiller ny VW T5 skulle skamme seg som bestiller 4motion uten diff-sperre!
Det kan jo hende, de lyser fra sperrepanelet samt lys på km stand og digital klokke.. Men er ikke lys på climatronicen eller speedometer samt turteller... hadde det bare lyst fra climapanelet :-/