Ettermontere ABS

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
magn(e)um
-
-

Ettermontere ABS

Post by magn(e)um »

Jeg har en -99 2,5tdi uten ABS. Kom ikke på at det ble solgt så nye biler uten da jeg siste bilen jeg hadde uten var en -82 Ascona!
:oops:
Er det mulig å ettermontere, helst billigere en å kjøpe ny bil...
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

ABS

Post by Rudeboy »

-Hva skal du med ABS ?

Låne vekk bilen til amerikanere, eller ?

Spar penga og kjør etter forholdene, er mitt råd.

mvh,
Yngve S
kjører heldigvis uten ABS
vw&saab
-
-

Post by vw&saab »

Jeg ville klart ha hatt ABS! I en panikksituasjon er det mye bedre, du slipper å stresse med å pumpebremse og kløtsje, når det du egentlig vil er å bremse og kanskje prøve å gjøre en unnamanøver samtidig, genialt system.

Jeg har hørt at det skal være en del arbeid å montere ABS, og det skal visst ikke være så billig heller. Det beste er vel å kjøpe ny bil kanskje... :?
Ørjan
-
-
Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
Phone: 97120012

Post by Ørjan »

å ettermontere abs. den tanken ville jeg bare glemt... det er lettere og billiger å kjøpe bil med + diverse godkjennings papirer

Jeg har kjørt uten abs i alle de år, bilen jeg kjører på jobben har abs... Syns det er best uten, da er det på en måte jeg som bremser

selvfølgelig i en panikk situasjon, men det går bra visst man er oppmerksom og kjenner bilen
You create your own universe as you go along.
KMiland

Post by KMiland »

Jeg har og en 99 modell uten ABS. Detter var noe jeg ikke engang så etter når ejg så på bilen. Tok det som en selvfølge at en såpass ny bil hadde ABS, skulle ikke tro at det var så mye peng å spare på å drope ABSen. Tror bilen min har gåttt som demo bil hos en VW forhandler i Ski området, kansje derfor??
VW Caravelle T4 2.5 TDI - 1999
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

De fleste T4 har ikke ABS. Trur vel ikke det er så uoverkommelig å ettermontere, så har du lyst har du lov! Prismessig kan det bli nok.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Panikksituasjoner var vel akkurat hva jeg tenkte på - vil jo ikke måtte kjøpe ny fanger og radiator fordi bilen "hjelper" til med å øke bremselengda på dette sørpeføret som Oslo Kommune betaler for å produsere :D

Siden snøen på veiene ikke har noe bæreevne (snøkrystallene "knekker" av saltet, og det blir bare grøt igjen av snøen) er det vanskelig nok i en nødsituasjon.

På tørr asfalt, som Oslo Kommune ALDRI vil kunne oppnå med den løsningen de har vaøgt vinterstid, er jeg ikke i mot ABS i det store og hele. Men altså når det brenner på dass, skal jeg ikke kunne forklare forsikringsselskapet at ABS'en sto bak selve skaden. Da tilfaller all skyld meg for "uaktsomhet" noe jeg pleier holde meg for god til i trafikken (hakke råa til noe annet).

Så det så 8)

Ha for øvrig et ånkli godt nyttår, alle og enhver !

mvh,
Yngve S

P.S ! Fler enn meg som sparker vekk løs ferdigsaltet snø av bilen sin ?? Billigste antirustbehandlinga jeg gir bilene mine er å fjerne det meste som setter seg under marsj, etter parkeringa.
wirre
-
-

Post by wirre »

Kan jo legge til at det er 2 typer drivaksler til T4'en en til ABS og en uten...går kanskje ann å sveise på sånne tagger ;) hvis ikke så ryker man jo på 5-6000,- bare her...
Martin

Den gule fare :)
CLIMAtronic

Post by CLIMAtronic »

En annen fordel med ABS er Antispinn som følger med - den er suveren. Den gir mye raskere akslerasjon på glatt føre!!!
Byttet brukernavn fra VW1303Cabrio til CLIMAtronic
1997 Caravelle TDI
KMiland

Post by KMiland »

DEN "anti-spin" kan vel diskuteres..... den ligger jo bare og bremser på hjulene.. kjører du deg litt fast ute i snøen, så lukter det svidde bremser i mange mil ettterpå..... tro meg......

Testet ut med en 97-modell med abs og "anti-spinn"....
VW Caravelle T4 2.5 TDI - 1999
Post Reply