Multivan -camper-forsikring?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
håper

Multivan -camper-forsikring?

Post by håper »

Hei
Jeg går og funderer på å kjøpe meg en T4 og lurer derfor på om Multivan er ferdig godkjent som camper fra fabrikk/importør,er det automatikk i at den er camper-registrert?
Dette er jo nydelige biler så det er jo bare en fordel å kunne spare penger på forsikringen!
Mvh
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Re: Multivan -camper-forsikring?

Post by Rudeboy »

De "norske" Multivans med langskap og kort skap i skyvedøra, sistnevte med utslasvask er campere.

De kan du for så vidt registrere som personbiler om du ønsker ha ut skapene, ellers blir det campingbilregistrering og at skapee samt baksetet alltid skal være i bilen.

Det er automatikk i at bilen er registrert som camper fra Statens Vegvesen men selv opplevde jeg å bli snytt for kr.6.000,- fra Gjensidige fordi de på underlig vis mente bilen min var varebil - uavhengig av vognkorthistoriken, og ikke camper.
Etter noen måneder fikk jeg oppklart våset, og ble refundert for mye innbetalte kroner og øre i feil forsikring på bilen.
Last edited by Rudeboy on 27 Dec 2012, 12:41, edited 1 time in total.
Torbo
-
-
Car: T4
Phone: 91144666

Post by Torbo »

Det er bra at neon selskaper ikke bare holder på sine påstander, men er behjelpelige! Tror det kan lønne seg.
Siden de har vært greie med meg, er jeg fortsatt forsikret der.... God service. Slutter de med det så slutter jeg også med dem...
Torbo
jorgen
Car: T4 1997 2,5TDI California
Phone: 95806066

Post by jorgen »

Det er viktig å sjekke vognkortet da det er kjøretøygruppen som bilen er registrert som forsikringsselkapet må forholde seg til. Forsikringsselskapenes data er knyttet direkte opp mot biltilsynets database. Gir du forsikringen reg nr kan de se hvilken kjøretøygruppe bilen er registrert som, f.eks personbil eller campingbil.

En ennen ting som er verd å merke seg er at det er ikke samme dekning på forsikringen (gjelder kasko og utvidet kasko, f.eks If super, Tryg Bil ekstra ol.) om den forsikringes som campingbil eller personbil. Kan lønne seg å sette seg inn i ditt selskaps vilkår før man registrerer bilen, slik at man får riktigst forsikring ihht hvordan man skal bruke bilen og hva man har bruk for...

Jeg jobber for øvrig i if og ser gjerne på forespørseler på forsikring.
T4 California Coach 2.5TDI 1997 mod - Westfalia
T3 Club Joker 1.6TD 1989 mod - Westfalia (solgt)
Sovereign
-
-
Car: 2003 T4 Multivan

Post by Sovereign »

Jeg har samme erfaring som Rudeboy. Jeg måtte selv gjøre forsikringsselskapet oppmerksom på at bilen var kjøretøygruppe Campingbil. De sjekket da dette og beklagde at det hadde blitt feil, og jeg fikk tilbakebetalt det jeg hadde betalt for mye.

Ingen problem altså, men som alltid må man passe litt på selv.
-VW T4 Multivan 2003, Westfalia
Torbo
-
-
Car: T4
Phone: 91144666

Post by Torbo »

Man kan jo knapt nok stole på seg selv!
Så da er jo resten innlysende. :shock:
Torbo
Post Reply