"Jaktmajoren" - 1981 T3 luftdoka
Re: "Jaktmajoren" - 1981 T3 luftdoka
Gratulerer Magne, mulig vi ses på sørlandet då, jusla kjekt.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Jeg sliter voldsomt med en kropp som ikke liker det kalde klimaet vi bor i... trolig flytter jeg sørover i store deler av året... da blir det vanskelig å holde på med å skru samtidig som reisebudsjettet øker formidabelt... usikkerheten er stor og jeg vingler frem og tilbake... motorsykkelen står først på salgslisten... så har du lyst på en original veteran XS650 fra 1982 har du sjangsen nå for 32.000,-
etter hvert som sommeren går blir nok jaktmajoren også solgt om jeg får noe igjen for alt jeg har lagt i den av arbeid og penger... (den blir ikke "gitt" bort) det meste er byttet, men det er fortsatt et prosjekt som kan gjøres mye med... genialt tøff bil er det i alle fall... selges nok med eller uten elektrotapehjula alt etter hva ny eier ønsker...
så sees vi nok på gran canaria elns etterhvert...
etter hvert som sommeren går blir nok jaktmajoren også solgt om jeg får noe igjen for alt jeg har lagt i den av arbeid og penger... (den blir ikke "gitt" bort) det meste er byttet, men det er fortsatt et prosjekt som kan gjøres mye med... genialt tøff bil er det i alle fall... selges nok med eller uten elektrotapehjula alt etter hva ny eier ønsker...
så sees vi nok på gran canaria elns etterhvert...
hm... noen som er i nærområdet en gang før juli som har lyst å hjelpe meg med å få ferdig de siste greiene? kan fyre grillen og leke kokk samt skaffe noe kald drikke om det utløser stor arbeidslyst... er snakk om et par timer for en som kan stille motor og vet hvor vakumslangene skal...
aller helst burde jeg jo fått den til slik at jeg kunne vært med på sørlandstreffet om ei uke...
aller helst burde jeg jo fått den til slik at jeg kunne vært med på sørlandstreffet om ei uke...
-
hansstef
- -

- Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
- Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Jeg stiller så sant jeg har tid. Siste mnd i Haugesund er Juni og lite er planlagt i denne mnd.
Hans Sæle
tenning - ok
motoren jager litt... eg har to motorar, og då eg monterte motoren samen og satt i bilen passa eg på å ha forgassarane frå same bilen då dei er likt stilt... men så viste det seg at strømpunktet på eine forgassaren var knekt og vanskelig å lodda, så eg satt over ein forgassar frå den andre motoren... då er det nok feil synkronisering... så planen etter middag i dag er å sette over den andre forgassaren slik at begge forgassarane er frå den same motoren og forhåpentligvis samkjørte... tiden vil vise... tar ikke lange stunden å hive på ny forgasser så... plutselig er alt ok (prøve i hvert fall å være optimist)
Hans - bare t å plinga på eller stikka innom viss du ikkje har nåke å gjer...
motoren jager litt... eg har to motorar, og då eg monterte motoren samen og satt i bilen passa eg på å ha forgassarane frå same bilen då dei er likt stilt... men så viste det seg at strømpunktet på eine forgassaren var knekt og vanskelig å lodda, så eg satt over ein forgassar frå den andre motoren... då er det nok feil synkronisering... så planen etter middag i dag er å sette over den andre forgassaren slik at begge forgassarane er frå den same motoren og forhåpentligvis samkjørte... tiden vil vise... tar ikke lange stunden å hive på ny forgasser så... plutselig er alt ok (prøve i hvert fall å være optimist)
Hans - bare t å plinga på eller stikka innom viss du ikkje har nåke å gjer...
Du justerer forgasserene på den venstre, den andre blir automatisk justert via vakum. Sjekk at alle slangene er på og tette.
56 Type 1
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
Har bytta forgasser og litt stag, så da eg starta opp gikk den rolig å fint, men plutselig fant den ut at den ville gå på 2-3tusen rpm... men dette er uten at vacumslanger er på der de skal! Har prøvd litt frem og tilbake og sett litt i Haynes-boka+++ men finner ingen oversikt over hvor slangene skal gå...Viljar wrote:Du justerer forgasserene på den venstre, den andre blir automatisk justert via vakum. Sjekk at alle slangene er på og tette.
Kjørte en tur og alt fungerer fint - bilen trekker som den skal og høres bra ut... men som sagt litt høyt turtall...
Vakumslanger på riktig sted og det rasende høye turtallet ble borte. Fortsatt litt ujevn gange og det tenker eg at litt lekkasje rundt bensinpumpa får skylden for... er i hvert fall litt bensin rundt festet på den så da blir det å finne egnet verktøy og teite den skikkelig til igjen... som vanlig litt småtrangt å komme til... plutselig så er den på plass 
Selges! (eller lagres til august 2015) - vil du ha den så må du handle før 1. juli 2012!
Fikk god hjelp til å finjustere luftmengden på gasserne i dag. Automatchoken sto også ørlite feil innstilt, men er nå riktig. Bilen er nå 100% klar for treff 
Parkert i garasjen på ubestemt tid 
og i dag fekk den lufta seg litt 
fekk ordna ein midlertidig løsning på noen vindusviskere som ikke vil gå hver gang jeg skur de på... så nå går det å kjøre tur i det norske sommerværet...
lokket over batteriet blei poppa på plass igjen...
fekk festa det siste bøylespeilet...
ein kabel til blinklyset bak blei fiksa sånn at det blinke alle steder når det skal...
og ikketema får besøk av meg i morgen for ny skiltlyspære og ei elektrisk bensinpumpe som skal på plass i stedet for den som lekker litt... forhåpentligvis kommer den på plass i løpet av morgendagen også...
planen om alt fungerer er å dra til Trondheim med den på tirsdag og svinge innom vestlandstreffet på returen... krysser alt av fingrer og tær for at planen kan gjennomføres!
fekk ordna ein midlertidig løsning på noen vindusviskere som ikke vil gå hver gang jeg skur de på... så nå går det å kjøre tur i det norske sommerværet...
lokket over batteriet blei poppa på plass igjen...
fekk festa det siste bøylespeilet...
ein kabel til blinklyset bak blei fiksa sånn at det blinke alle steder når det skal...
og ikketema får besøk av meg i morgen for ny skiltlyspære og ei elektrisk bensinpumpe som skal på plass i stedet for den som lekker litt... forhåpentligvis kommer den på plass i løpet av morgendagen også...
planen om alt fungerer er å dra til Trondheim med den på tirsdag og svinge innom vestlandstreffet på returen... krysser alt av fingrer og tær for at planen kan gjennomføres!
Får håpe den klarer turen nå. Har kjørt min ca 19000km til nå uten større problem enn ein laderegulator som var litt vanskelig å få tak i. Gode biler dette! 
56 Type 1
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
el bensinpumpe er montert og fungerer fint... det som ikke er like fint er dette med automatchoken... den henger seg opp av en eller annen grunn... hadde vært kjekt med manuell choke på en slik motor... får se om jeg får en løsning på dette utpå lørdagen... slik det er nå med 2-3000 rpm orker eg ikkje bruke bilen i over 1600 km...
Fikk skrudd ned choken så nå går motoren fint... det vil si at den alltid er av... men noe vinterkjøring blir det ikke på meg allikevel så det er ikke noe problem...
kan hende eg får 6-8 mil kjøring i kveld hvis d blir fisketur... hvis ikke blir bilen stående i gården fremover... det blir ikke til at jeg får deltatt på årets vestlandstreff og det blir nok heller ikke noe landstreff på meg... og helsen gjør at jeg ikke kan skru eller bruke bilen så mye på høst/vinter... var forresten en kar forbi her og mente dette måtte bli Norges kuleste russebuss
- mulig at finn.no får noen kroner for ei annonse og at bilen selges til høyeste bud... bilen er i hvert fall kjørbar, eu-godkjent, men trenger fortsatt noe omsorg...
kan hende eg får 6-8 mil kjøring i kveld hvis d blir fisketur... hvis ikke blir bilen stående i gården fremover... det blir ikke til at jeg får deltatt på årets vestlandstreff og det blir nok heller ikke noe landstreff på meg... og helsen gjør at jeg ikke kan skru eller bruke bilen så mye på høst/vinter... var forresten en kar forbi her og mente dette måtte bli Norges kuleste russebuss
pga planlagte endringer i boforhold vil ikke Jaktmajoren ha noe hjem etter nyttår... selges derfor snarest!
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
hmmm
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
du får tenke deg om et par uker til Paul... jeg stikker til varmere strøk et par uker nå så noe handel kan ikke gjøres før tidligst 21. oktoberducce999s wrote:hmmm
Frem og tilbake er like langt eller kanskje dobbelt så langt vil noen si. Vinglepetter blir nok mitt nye navn hos enkelte her på forumet, og det er forsåvidt greit. Helseproblemene mine har gitt meg noen utfordringer de siste åra og det siste året har vært heller dårlig. Slikt har gjort at man har prøvd å tenke nytt og annerledes. Da har bilen stått i veien for å få dette til. Nå har imidlertid ting gått i orden på en ganske så ok måte og garasjeplass er sikret. Helsen er fortsatt så som så med, men nå gjør det ikke noe om bilen står og står... vi skal ingen andre steder enn korte/lengre opphold i Spania.
Derfor ønsker jeg å starte på pri en når det gjelder Jaktmajoren. For meg personlig blir det ikke noe særlig skruing på en stund, men jeg har noen planer. Motoren som står i nå er forsåvidt grei, men trenger en skikkelig forgasserjobb. Nå som snøen er her blir det å putte bilen i garasjen og derfor tenke mot neste sommer. Mitt ønske er å få overhalt originalblokka med nye rådelager+++ hva som måtte være nødvendig. Dette behøver jeg hjelp til av noen som ikke flår lommeboka totalt. Så har du tips om noen som kan hjelpe setter jeg pris på å få det. Når blokka er klar vil jeg handle nye topper/sylindrer til motoren og få montert (kosta plenty). Når det er på plass blir det å handle enten nye forgassere eller elektronisk innsprut (fra f.eks. CB Performance i Canada - noen som har prøvd dette?) (kosta ennå mer enn plenty).
Derfor beholdes også deler jeg la ut for salg som dekk, grillspoiler og dobbel lyktegrill. Dette kommer vel med på Jaktmajoren. Og de som har tid til å vente vil få se den i livet på veien igjen om et år eller to
Derfor ønsker jeg å starte på pri en når det gjelder Jaktmajoren. For meg personlig blir det ikke noe særlig skruing på en stund, men jeg har noen planer. Motoren som står i nå er forsåvidt grei, men trenger en skikkelig forgasserjobb. Nå som snøen er her blir det å putte bilen i garasjen og derfor tenke mot neste sommer. Mitt ønske er å få overhalt originalblokka med nye rådelager+++ hva som måtte være nødvendig. Dette behøver jeg hjelp til av noen som ikke flår lommeboka totalt. Så har du tips om noen som kan hjelpe setter jeg pris på å få det. Når blokka er klar vil jeg handle nye topper/sylindrer til motoren og få montert (kosta plenty). Når det er på plass blir det å handle enten nye forgassere eller elektronisk innsprut (fra f.eks. CB Performance i Canada - noen som har prøvd dette?) (kosta ennå mer enn plenty).
Derfor beholdes også deler jeg la ut for salg som dekk, grillspoiler og dobbel lyktegrill. Dette kommer vel med på Jaktmajoren. Og de som har tid til å vente vil få se den i livet på veien igjen om et år eller to
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Godt valg 
Sent from my LT18i using Tapatalk 2
Sent from my LT18i using Tapatalk 2
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
Mangler kun grønt kapell nå...
56 Type 1
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
-
Caravelle nord
- -

- Car: T3 1.6 TD,90,T3 1.6 TD,86 og T3 1.6 D,83(hugges)
- Phone: 97100033
Di bøylespeilan! E det org T3 speil eller LT? Om det e LT,ka har du jort før å få di tellpassa? Å kordan skruhull har du montert di i? Å e det muli å få et rætt fram bilde eller et bilde såm vise kordan vinkelen på speilet e kontra dørflata? Å sjølve speilan,e dæm org LT? Di så så ny ut..
Stig
http://pulversjaktblogg.blogspot.com/
1990 T3 1.6 TD Westfalia California Hig-Top.
1986 T3 1.6 TD.
1983 T3 1.6 D.
1960 Tempo Taifun 175.
1983 T3 1.6 D.
1960 Tempo Taifun 175.