Klimakontroll i baksete sluttet å fungere - Caravelle 2007

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
Zelemark
Car: Caravelle T5 2,5TDI, 2007

Klimakontroll i baksete sluttet å fungere - Caravelle 2007

Post by Zelemark »

Hei
Jeg har en Caravelle 2007 med 3 soners klimatronic. Sonen bak har helt sluttet å fungere. Dvs kontrollpanelet i taket over baksetene, mellom luftedysene er helt mørkt. Det kommer heller ikke noe luft ut av luftdysene i taket eller nede ved gulvet bak.

Jeg oppdaget det ved at bilen ikke følger temperaturen som er satt. Kupeen ble aldri ordentlig varm, selv om motorvarmen var stabil der den skal være. Det var først når barna sa at panelet i taket ikke fungerte at jeg sjekket det.

Jeg har sjekket sikringer i motorrommet, under koppholderen i dashbordet, og de jeg fant under førersetet (oppdaget at jeg hadde et ekstra batteri der :shock: ). Alle sikringer så OK ut.
Sjekket også ved bakre stolpe på høyre side. Der var det en vifte og noen koblinger, men ingen sikringer.

Har jeg misset noen sikringer eller er det noen gode tips?

PS: Har bestilt meg rep.bok nå, ser ut som det kan komme godt med...
Magnus M

Re: Klimakontroll i baksete sluttet å fungere - Caravelle 20

Post by Magnus M »

Hade samma problem på min -07 Caravelle... verkstaden bytte kontrollpanelen i taket då den var trasig. ca 3000 SKr kostade panelen. Med jobb och felsökning osv strax under 10000.Skr men jag fick det på min försäkring och betalade bara 3200 Skr i självrisk (30% av kostnaden).
//Magnus M, The Swede
Caravelle lång 174hk 4motion AXE -07
Zelemark
Car: Caravelle T5 2,5TDI, 2007

Re: Klimakontroll i baksete sluttet å fungere - Caravelle 20

Post by Zelemark »

En liten oppdatering på løsning:
Jeg har hatt stor service på bilen (ikke merkeverksted). Som del av servicen ble filtre til ventilasjon/klima byttet. Det gjorde susen :-). Etter det fungerer klimakontrollen i baksetet. Forstå det den som kan, men jeg er glad.
Post Reply