Passer denne navigasjonen i min T5?

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
MrFixit
-
-

Passer denne navigasjonen i min T5?

Post by MrFixit »

Jeg har en vanlig Gamma-radio med ettermontert cd-skifter, og lurer på om denne http://www.ebay.com/itm/VW-T5-Caravelle ... 635wt_1037 vil passe hos meg? Sjekket hos Møller i dag ang kartcd, den kostet ca 2300,- så er dumt å kjøpe dings og plate hvis det ikke funker...

MrFixit
Citroën DS... If I have to explain, You would'nt understand...
Rikskringkastingen
-
-
Car: T3 Syncro

Re: Passer denne navigasjonen i min T5?

Post by Rikskringkastingen »

Nei, den passer ikke i dashbordet på T5 eldre enn 2010. Caravelle og Transporter før faceliften har firkantet radioåpning, vanlig 2-DIN. Multivan hadde en bredere åpning, tilsvarende Touareg. Caravelle etter faceliften fikk den typen du linker til. Litt rundere i hjørnene, lik som Golf, Touran, Caddy osv. fra ca 2004-2005. Så denne passer nok ikke i dashbordet ditt uten endel plastsløyd.

Du bør dessuten være oppmerksom på at dette ikke er et originalt Volkswagenapparat, men sannsynligvis et billigprodukt fra Kina med utvendig design som ligner. Betjening og layout på skjermen ser ut til å være helt annerledes. Du får nok ikke kartverk til dette apparatet hos Møller.

Hvis du skal ha originalnavi til din bil så er det RNS-MFD som gjelder. Disse bilene ble ble levert originalt med siste versjon av første generasjon navigasjonssystem med fargeskjerm. Basisen for dette systemet er mye over ti år gammel.

Jeg vil nok kanskje heller anbefale deg å gå for et moderne ettermarkedsapparat av god kvalitet. Mulig du trenger canbusadapter for å montere dette i din bil. Sjekk for eksempel Pioneer AVIC-F930BT. Pål_B her på forumet er nok mer oppdatert enn meg på dette markedet, og vet nok hva som gjelder akkurat nå.
Henrik Engen

'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Kall'n
-
-
Car: T5 2008 4motion

Post by Kall'n »

Kjøpte denne for noen måneder siden til min T5:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-T5-Mu ... 3f0d27aaec

Passer dønn i, og ryggekamera og alt får du med :) Kostet meg cirka 3500 kr ferdig levert og er storfornøyd :)
Rikskringkastingen
-
-

Kall'n wrote:Kjøpte denne for noen måneder siden til min T5:

Passer dønn i, og ryggekamera og alt får du med :) Kostet meg cirka 3500 kr ferdig levert og er storfornøyd :)
Har ikke du en Transporter? Med originalt dashbord? Er du sikker på at det er denne du har? Denne ser ut til å være for Multivan og Touareg. Legg merke til at den er litt buet i fronten, og fronten stikker litt på utsiden av kassa på begge sider av apparatet. Jeg tror ikke denne passer i noen Transporter eller Caravelle.
Henrik Engen

Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

Rikskringkastingen wrote:
Kall'n wrote:Kjøpte denne for noen måneder siden til min T5:

Har ikke du en Transporter? Med originalt dashbord? Er du sikker på at det er denne du har? Denne ser ut til å være for Multivan og Touareg. Legg merke til at den er litt buet i fronten, og fronten stikker litt på utsiden av kassa på begge sider av apparatet. Jeg tror ikke denne passer i noen Transporter eller Caravelle.
Bildene illustrerer bare forskjellige typer. Målene på spilleren står. Sender du en mail og sier hvilke bil du har, får du riktig ;)Men passer 100% i det originale dashbordet.

Målene står litt lengre nede i linken.
MrFixit
-
-

Post by MrFixit »

Det ser ut som om denne har kart installert. Stemmer det? De er jo fryktelig dyre de man kjøper i Norge. Hadde vært greit å hatt litt gryn igjen til å snope litt hos Martin og :wink: ...

MrFixit
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

MrFixit wrote:Det ser ut som om denne har kart installert. Stemmer det? De er jo fryktelig dyre de man kjøper i Norge. Hadde vært greit å hatt litt gryn igjen til å snope litt hos Martin og :wink: ...

MrFixit
Jeg fikk med kart for Norge. Lurer på om jeg også fikk for resten av Europa. Hvis ikke er kartene billige å kjøpe ;)
Gps'en funker veldig bra, og er ganske nøyaktig! Viser også bygninger og div andre ting i 3d også :)

I Norge koster tilsvarende 11.000 kr. Har nettopp en kompis som kjøpte her hjemme. Ganske lik min, og med samme ryggekamera som jeg fikk med også ;)

Eneste jeg glemte, som du eventuelt må spesifisere, er å få med RDS. Det har ikke jeg nå. Er visst ikke standard med det.
MrFixit
-
-

Post by MrFixit »

Høres bra ut. Får sette den opp på må-ha lista :wink: ...

MrFixit
MrFixit
-
-

Post by MrFixit »

Ser disse ligger på Finn. To av dem er oppgitt som samme type, men knapper i front er forskjellige. Er ikke så inne i dette enda, og lurer på om hvilke som er go eller no go.
Har jo det fra Ebay som er tipset om over, i bakhodet, men vurderer flere muligheter...
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=30018839
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=30950173
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=30743037

Har lyst å pare opp med dette kameraet:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=30478182
Savner ryggekameraet jeg hadde i Land Cruiseren...

MrFixit
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

Vil du betale mer, kan du alltid kjøpe et av de brukte over ;)
Funker nok de også, så spørs bare hvor mye du vil betale.

Kameraet du kan få med den jeg har linket til fra Ebay, viser like bra bildet som den du linker til. Akkurat lik kvalitet som en kompis har på T5 facelift Mulitvanen sin. Kamerat kostet en brøkdel av det den selges for over..

Vet ikke hvordan det er med oppdatering av original navi fra VW, men der er det ihvertfall ikke noe problem med de fra Ebay. Koster omtrent ingenting å få nye kart..

Jeg hadde ikke vært i tvil hva jeg ville valgt ihvertfall :)

Bilde av kamera:

http://www.ebay.com/itm/Car-Reverse-Rea ... 3a65642e30
MrFixit
-
-

Post by MrFixit »

Javel javel :lol: . Jeg gir meg... Da blir det nok den Kall'n tipser om. Så får vi se hvor mye mer det blir med andre ting...

MrFixit
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

MrFixit wrote:Javel javel :lol: . Jeg gir meg... Da blir det nok den Kall'n tipser om. Så får vi se hvor mye mer det blir med andre ting...

MrFixit
Fornuftig ;)

Bestiller du den typen som jeg har kjøpt, så vær sikker på at du får riktig stikk til å plugge i bak anlegget. Jeg fikk stikket for nyere type, så måtte koble litt om. Heldigvis kjenner jeg en som har jobbet med bilstereo i mange år ;)

Du skal vel ha iso-kontakt :)
MrFixit
-
-

Post by MrFixit »

Da har jeg sendt avgårde spørsmål om hvilken som passer min bil, om hvordan det er med kart over Skandinavia (kjører ferier i Sverige og DK) og ryggekamera til denne.
Men er det noe behov eller vits i tv-antenne? Ser det går an og få med det... Men funker det i Norge?

MrFixit
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

MrFixit wrote:Da har jeg sendt avgårde spørsmål om hvilken som passer min bil, om hvordan det er med kart over Skandinavia (kjører ferier i Sverige og DK) og ryggekamera til denne.
Men er det noe behov eller vits i tv-antenne? Ser det går an og få med det... Men funker det i Norge?

MrFixit
Får å få inn noe på Tv'en må du abonnere på en eller annet pakke, så tror du bare kan droppe det ;) Jeg fikk med en antenne siden jeg var så hyggelig.. hehe..

Men husk å få riktig kontakt bak i stikket og RDS. Kart får du som du selv vil ;)
Rikskringkastingen
-
-

Det er vel sannsynligvis en analog TV-tuner som sitter i denne. Der er det vel ikke så mye interessant å få inn i Norge om dagen. Hvis du vil ta inn digitale bakkesendinger så trenger du vel en sånn RiksTV-boks, og den er det sikkert like greit å koble inn på en vanlig videoinngang som gjennom TV-tuneren..
Henrik Engen

MrFixit
-
-

Post by MrFixit »

Nå blir det å bestille. Kall'n, er det en slik du kjøpte http://b0.www56.babidou.com/pic/2011/2/ ... -22-en.jpg ? Det ser ut til å være den som passer i hullet hos meg. Ser ikke ut til at det er mulig å gjøre hullet bredere, der det er ca en cm profil på hver side av radioen...

MrFixit
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

MrFixit wrote:Nå blir det å bestille. Kall'n, er det en slik du kjøpte http://b0.www56.babidou.com/pic/2011/2/ ... -22-en.jpg ? Det ser ut til å være den som passer i hullet hos meg. Ser ikke ut til at det er mulig å gjøre hullet bredere, der det er ca en cm profil på hver side av radioen...

MrFixit
Ser riktig ut det :) På min passet den dønn i åpningen :)
MrFixit
-
-

Post by MrFixit »

Nå er navi og kamera bestilt og betalt. Jeg fikk mulighet å betale utenom eBay og fikk visstnok litt avslag. Betalt via Paypal, så jeg satser på at jeg får sakene...

MrFixit
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

MrFixit wrote:Nå er navi og kamera bestilt og betalt. Jeg fikk mulighet å betale utenom eBay og fikk visstnok litt avslag. Betalt via Paypal, så jeg satser på at jeg får sakene...

MrFixit
Jeg fikk den også billigere enn den prisen som står oppgitt :) Du får det nok, men uansett alltid greit å betale via Paypal. Du får du pengene igjen dersom ingenting dukker opp.
oddmn
Car: T5 Caravelle 2009

Post by oddmn »

Hei noen som vet om dette vil passe i en t5 caravelle 2009 modell.?
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

oddmn wrote:Hei noen som vet om dette vil passe i en t5 caravelle 2009 modell.?
Står målene på anlegget i ene linken ;)

Men dashbordet er vel likt, så skal passe da ja.

http://b0.www56.babidou.com/pic/2011/2/ ... -22-en.jpg
oddmn

Post by oddmn »

ok. skal kontrollmåle det. er det vanskelig å montere. må man demontere halve dashbord for å få det montert.
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

oddmn wrote:ok. skal kontrollmåle det. er det vanskelig å montere. må man demontere halve dashbord for å få det montert.
Trenger ikke demontere noenting. Er bare å ta ut spilleren, og plugge dette til stikket som ligger der :) Ganske så enkelt..
oddmn

Post by oddmn »

ok . har du caravelle eller transporter.
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

oddmn wrote:ok . har du caravelle eller transporter.
Jeg har Transporter :)
Post Reply