"Jaktmajoren" - 1981 T3 luftdoka
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Re: "Jaktmajoren" - 1981 T3 doka
-Hjertelig til lykke med dagen, Magne !
Dette er deg vel undt
Dette er deg vel undt
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Stor stas! Virkelig bra at du har fått skikk på denne bilen, Magne.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Takk Yngve og Henrik! Det er en god følelse 
Fikk kjørt den gode 8 mil i dag... den trengte det etter stillstand fra august 1997... alt fungerer flott, noen racerbil er den ikke, men kjøreturen gjorde godt for både motor og eier. Alt virker tight og fint. Fikk på 18" hjula før turen og de er gode å kjøre med, men har noe mer støy enn originalhjula. Støyisolering blir nok prioritert noe tidligere enn planlagt... er lite vits med stereoanlegg slik det er nå
Tankmåleren begynte å virke etter forrige fylling og fungerer greit. Den har jo vært uttørket i flere år og trengte nok bare litt fuktighet i form av bensin.
Videre planer er å montere div stash eg har liggendes... kanskje jeg skal vaske den både inni og utapå... kan hende den også skal poleres, eller bør eg kjøre grønn matt?
Trenger 4 stk bolter til karmene om noen har... blir nok til å kjøre med karmene påmontert bilen tror eg... plutselig kommer det flere bilder også
Nå fortjener jeg jaggu et glass druer!
Fikk kjørt den gode 8 mil i dag... den trengte det etter stillstand fra august 1997... alt fungerer flott, noen racerbil er den ikke, men kjøreturen gjorde godt for både motor og eier. Alt virker tight og fint. Fikk på 18" hjula før turen og de er gode å kjøre med, men har noe mer støy enn originalhjula. Støyisolering blir nok prioritert noe tidligere enn planlagt... er lite vits med stereoanlegg slik det er nå
Tankmåleren begynte å virke etter forrige fylling og fungerer greit. Den har jo vært uttørket i flere år og trengte nok bare litt fuktighet i form av bensin.
Videre planer er å montere div stash eg har liggendes... kanskje jeg skal vaske den både inni og utapå... kan hende den også skal poleres, eller bør eg kjøre grønn matt?
Trenger 4 stk bolter til karmene om noen har... blir nok til å kjøre med karmene påmontert bilen tror eg... plutselig kommer det flere bilder også
Last edited by hunter on 30 Jul 2011, 14:40, edited 1 time in total.
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Matt, kompis - behold den iht MILSPEC
Det sies om mange av hard top Geländewagen som din sønns forsvarsgren hadde at tyskerne måpte da de kom til Norge og så bilene malt/endra mtp lakken fordi det var anti-infrarøde egenskaper i lakken fra fabrikk. Så har du en VW med olivengrønn NATO-maling er det like greit å beholde egenskapene.
-Det skal visstnok være svindyre kroner pr liter med IR-resitant maling sivilt
...men din var kanskje "ubehandla" olivengrønn, når jeg tenker meg om ? Da er det vel opp til eier
Det sies om mange av hard top Geländewagen som din sønns forsvarsgren hadde at tyskerne måpte da de kom til Norge og så bilene malt/endra mtp lakken fordi det var anti-infrarøde egenskaper i lakken fra fabrikk. Så har du en VW med olivengrønn NATO-maling er det like greit å beholde egenskapene.
-Det skal visstnok være svindyre kroner pr liter med IR-resitant maling sivilt
...men din var kanskje "ubehandla" olivengrønn, når jeg tenker meg om ? Da er det vel opp til eier
Fikk vaska litt både ute og inni i dag... minst 14 år siden sist den så ei vaskefilla vil eg tro... fikk også ordna jordingskabelen som sitter på rattstammen da den var litt løs... lyset i instrumentene har forsvunnet så jeg må finne ut hvor det er blitt av... og oljetrykkslampen lyser ikke... får finne ut om den i det hele tatt er koblet til bryteren...
her følger noen bilder som lovet:

og jaggu et hull ned til asfalten i gulvet baki...

her følger noen bilder som lovet:

og jaggu et hull ned til asfalten i gulvet baki...

-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
-
VonZu
- -

- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
Snop bil!
Ser du skriver at felgene er 18". Men hva mer? Innpress, bredde?
impress husker jeg ikke, men det er 255/35 bak og 225/40 foran... Heter vel Azev C om jeg ikke tar helt feil... Martin selger slikeVonZu wrote:Snop bil!
Litt bilder fra kveldens kosetur i vakre Haugesund:

Litt reklame under skiltet bak:

ingen jaktbil uten bilde av byttet:

Lastekarmene skal på igjen så snart jeg har fått handlet meg bolter til å feste dem. Har polert litt forsiktig i fronten. Det blir å rubbe ned lakken og gi den en skikkelig polering.

Litt reklame under skiltet bak:

ingen jaktbil uten bilde av byttet:

Lastekarmene skal på igjen så snart jeg har fått handlet meg bolter til å feste dem. Har polert litt forsiktig i fronten. Det blir å rubbe ned lakken og gi den en skikkelig polering.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Fortsatt ikke værst med tanke på at den var hensatt på et jorde for å dø for få år siden. 
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Ser bra ut! Men er senkesettet på om dagen?
-
VonZu
- -

- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
Snais bil
Hvordan kjennes humper osv. Med så lite gummi?
kun bak...Livar wrote:Ser bra ut! Men er senkesettet på om dagen?
brostein er litt hardt... er helt flott å kjøre med ellersVonZu wrote:Snais bilHvordan kjennes humper osv. Med så lite gummi?
skraper litt borti ene skvettlappen foran ved hardt rattutslag, så den må jeg bøye litt bak...
er verdt alle pengene, slitet og alt annet når jeg vrir rundt tenninga og den luftkjølte boxeren starter og maler som en kattDer Postmeister wrote:Fortsatt ikke værst med tanke på at den var hensatt på et jorde for å dø for få år siden.
... men fortsatt er det mye kosmetisk som skal utbedres... men det er jo kosen med å ha en slik veteran på gårdsplassen...
Då har eg fått montert på lastekarmene. Boltene som var der var dårlige og eg bytta de ut med svart umbrakobolter eg fekk hos Tools. Ikke verdens finaste løsning, men ok nok til mitt bruk. Fikk også koblet på manglende rør/muffer på varmesystemet slik at det nå kan komme litt lunk frem i kupeen. Vaieren som styrer av og på ble også festet og testet ok. Låsering på speedovaieren kom også på plass og fikk et lag grease så det ikke kommer støv og skitt inn den veien. Dashbordet fikk nye lyspærer og nå lyser alt slik det skal.
Muffa til bensinpåfyllinga kommer via Møller i morgen. Da blir det å montere den på. De skaffet meg også 72mm VW-emblem til å ha på felgene. Blir penere enn det som er på i dag.
Har et sett fine bøylespeil fra en LT som eg vurdere å ikkje montera... får legga de litt til sides i garasjen før eg bestemme meg heilt... hvordan gjør dere det med hullene der originalspeila står? disse LT-festene passer liksom ikke helt... sveiser dere igjen og borrer nye hull?
Må også finne en løsning på bilbelter som kan passe baki. Skal ha jentungen med så jeg må i hvert fall skaffe belter til en seteplass der. Noen som har belte(r) til meg som kan passe? Mottar gjene tips på hvordan andre med doka har løst dette.
Muffa til bensinpåfyllinga kommer via Møller i morgen. Da blir det å montere den på. De skaffet meg også 72mm VW-emblem til å ha på felgene. Blir penere enn det som er på i dag.
Har et sett fine bøylespeil fra en LT som eg vurdere å ikkje montera... får legga de litt til sides i garasjen før eg bestemme meg heilt... hvordan gjør dere det med hullene der originalspeila står? disse LT-festene passer liksom ikke helt... sveiser dere igjen og borrer nye hull?
Må også finne en løsning på bilbelter som kan passe baki. Skal ha jentungen med så jeg må i hvert fall skaffe belter til en seteplass der. Noen som har belte(r) til meg som kan passe? Mottar gjene tips på hvordan andre med doka har løst dette.
hunter wrote: Låsering på speedovaieren kom også på plass og fikk et lag grease så det ikke kommer støv og skitt inn den veien.
Her skal det tettes med silikon el.l., grease vil forsvinneHar et sett fine bøylespeil fra en LT som eg vurdere å ikkje montera... får legga de litt til sides i garasjen før eg bestemme meg heilt... hvordan gjør dere det med hullene der originalspeila står? disse LT-festene passer liksom ikke helt... sveiser dere igjen og borrer nye hull?
Tror de bøyer armen...
-
einar
- -

- Car: 90 doka syncro 16" ,74 bay automat
- Phone: 91596193
Gratulerer så mye !!!!!!!
Dette ser jo veldig bra ut. håper å se denne "live" snart.
Einar.
Einar.
Takk Einar - om du kommer til Tinn blir den å se liveeinar wrote:Gratulerer så mye !!!!!!!
Einar.
Du har vel rett i at det skal silikon på der Livar. Hadde bare grease tilgjengelig så da ble det sånn nå, og så får eg heller gjøre rett neste gang. Det med bøying av den armen forstår eg ikkje heilt... blir jo ikkje breiare mellom skruehullene fordetom... men eg kan ta med speilå til Tinn eg så e det vel nok av gode råd å motta der
Kjørte 2x4 mil i ettermiddag og ting ser ut til å være slik det skal
-
Buss Marius
- -

- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
Les Happy T3s tråd om den røde baron. Han tok en innvendig motorvask med Diesel. Kort fortalt kjør motoren varm, tapp av olje, ta ut og tøm filter før det settes tilbake, fyll på diesel isteden for olje, ev. med en liten skvett olje i. La den gå noen minutter på tomgang, tapp av og la all diesel renne av. sett på nytt filter og fyll opp med olje.hunter wrote: Kjørte 2x4 mil i ettermiddag og ting ser ut til å være slik det skalOlja blir fort svart ser eg... kanskje ikkje så rart når det er lenge siden motoren var i gang... Har bytta olje en gang etter oppstart allerede, men hvor langt tror dere jeg bør kjøre før jeg gir den ny olje og filter igjen?
Buss Marius wrote:Les Happy T3s tråd om den røde baron. Han tok en innvendig motorvask med Diesel. Kort fortalt kjør motoren varm, tapp av olje, ta ut og tøm filter før det settes tilbake, fyll på diesel isteden for olje, ev. med en liten skvett olje i. La den gå noen minutter på tomgang, tapp av og la all diesel renne av. sett på nytt filter og fyll opp med olje.hunter wrote: Kjørte 2x4 mil i ettermiddag og ting ser ut til å være slik det skalOlja blir fort svart ser eg... kanskje ikkje så rart når det er lenge siden motoren var i gang... Har bytta olje en gang etter oppstart allerede, men hvor langt tror dere jeg bør kjøre før jeg gir den ny olje og filter igjen?
Og i tillegg så er denne absolutt å anbefale http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=1980001 Er ikke billig,men verdt hver eneste krone.
ALE Caravelle T3 1,9 Afn tdi 130hk
Skal heller dytte en VW enn å kjøre Ford
Skal heller dytte en VW enn å kjøre Ford
Snake oil! Alle disse motorbehandlingene er humbug, bytt heller olje en gang ekstra. Noe skal rekvisitaleverandørene tjene penger på også.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...