Takmontert skjerm m/DVD

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
EndreH
Car: 08 T5 Multivan Highline
Phone: 95191097

Takmontert skjerm m/DVD

Post by EndreH »

Hei folkens....

Jeg må ha baksete underholdning til ungene. Har to valg, enten nakkestøtte festet eller takmontert.
Noen som har erfaring dem kan dele slik at jeg kjøper det mest fornuftige??? :)

Sett på Next Base Duo 9" Click systemet, et bra system tror jeg??!!
Hvilke type takskjerm kan vurderes?? Har lyst på en på max 15" tenker jeg??

Alle mulige tips og advarsler taes imot...
Endre Hoem

2008 Multivan Highline 2.5TDI 174hk Tip 7 seter - Tornadorot

1999 Caravelle 2.5TDI 102hk "Sarigelb Projektzwo Edition" / snekkervogn
Kjørt fra 0km...
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Re: Takmontert skjerm m/DVD

Post by Der Postmeister »

Next Base er utmerket. Vi har dette. Anbefaler deg et system med to separate skjermer. De er kanskje enige når de er små, men duverden til mas det kan bli etterhvert... Vi har 3 unger og 3 separate Next Base skjermer.

Storskjerm i midten funker det og, men du må nødvendigvis sitte med hue på skrå for å se. Ikke fullt så lurt over lengre strekk.

Next Basen støtter og alle filformat kjent for mennesker. Omtrent iallefall....
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Pål_B
-
-
Phone: 91312444

Post by Pål_B »

Det holder ikke med tre separate skjermer. Du må ha tre skjermer med hver sin DVD-spiller ;)

Duo 9 er en av de beste pakkene jeg har vært borti. Hva enn du gjør, ikke kjøp caliber, eller annen billigmøkk. Selv småunger syns bilde er dårlig på de.
Mvh
Pål
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Nextbase, vi har da to skjermer som kan kjøres hver for seg eller den ene kjører som master source for den andre (slave) og de to jeg har mrf baki på langturer var mer fornøyd enn på tidligere turer :lol:

Jentungen liker å se Sauen Shaun eller slike ting og hun fikk det til Tinn i høst, litt varierte følelser mtp å sette på "play" på såpass korte turer som 2.5 timer hjemmefra men hva gjør man ikke for å bevare husfreden i husbilen :D

ØKH kan se klissete filmer eller tilsvarende ræl og vi kommer oss dit vi skal i hver vår ro og mak :wink:

For takmontasje ville jeg satt meg godt inn i sikkerhetsrutiner, holder det ved f.eks frontkollisjon eller får man et løst objekt som da skal suse mot det første og beste som kommer i dens vei... :?
Stein
-
-
Car: T5 2,5TDi 2008
Phone: 99497790

Post by Stein »

Nextbase. Og sørg for egne spillere til hver skjerm. Storskjerm har jeg villet holdt meg unna. Postmesteren nevnte det med å vri hodet, andre ting er at hodet kan komme i veien for flyvende deler ved en kollisjon. NB spillerne sitter fast på nakkeputen på setet foran, og de tåler en støyt.

Jeg har to slike spillere som nå er helt utslitt. 7 år med laaaange ferieturer har gitt nådestøtet til de. Nå er det bare en spiller som virker, så da er det samme filmen på begge skjermene.
Stein Larsen

Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT

TIguan 2013 Bluemotion TDi
Toffee
Car: 08 T5
Phone: 91302651

Post by Toffee »

Hei!
Spurte lokal bilstereobutikk ifjor ang takmontert skjerm. Var ingen problem med å montere sikkert og godkjendt i taket sa dei, opptil 21". Eg fekk pris på montering komplett med spiller/skjerm osv.. 15000,- !!!
Er desverre ikkje nok teknisk anlagt til å begynde på et slikt prosjekt sjøl so det har blit lagt på is til en sånn pris..
2008 Caravelle 1.9tdi lang. NAV "edition"
laasern
Car: 06 Multivan

Post by laasern »

Tips til Nextbase spillerene (ja takk, har 3 unger med forskjellig interesseområde i baksetene)..

Vi drar ofte over fjelloverganger eller isete/grusete veier. Da rister bilen såpass at DVD'ene i nextbasene hopper og spretter litt. Kommentarene hagler bakfra om at far må kjøre mindre hompete, men det er ei så enkelt.

Men, putter du heller DVD plata på en USB stick (max 4GByte, 8Gbyte går på mine 8" - men ikke 7" og 8'" blir uhorvelig treg i oppstarten).
Med USB bruker den mindre strøm. Jeg klarte ikke å kjøre alle 3 spillerene på samme kurs dersom de spilte DVD. Med USB fungerer det.
(De gamle 7" har også SD kort men det er max 4Gbyte der og).

Et annet problem jeg har hatt med Nextbase er 12V kablene er relativt skjøre i koblingsdelen. Når vi ankommer hytta har ungene stort sett dårlig tid og kablene
blir røsket litt hardt ut. Endte opp nå med at jeg har laget en helt egen forgreningsystem plassert under mattene og opp langs stolryggen.

En annen fordel jeg syntes med å ha "løse" spillere er at du kan ta de ut når ferien/turen er over. Så slipper du maset om å se på film når du skal til barnehage eller Tante pose.

Merk også at festemekanismen til spilleren kan monteres opp ned! Sørg for at utløsertappen er på oversiden så spilleren blir hengene fast om en ytre påvirkning skulle bremse bilen hurtig. Så en sak fra ADAC (tror jeg) hvor det var nevnt som en sikkerhetsissue. Dersom du monterer den opp ned, vil den ikke låse seg i sporet, bare henge på gravitasjonskreftene.

Det var mine 6 års erfaring med Nextbase :-)
Post Reply