Tips til Nextbase spillerene (ja takk, har 3 unger med forskjellig interesseområde i baksetene)..
Vi drar ofte over fjelloverganger eller isete/grusete veier. Da rister bilen såpass at DVD'ene i nextbasene hopper og spretter litt. Kommentarene hagler bakfra om at far må kjøre mindre hompete, men det er ei så enkelt.
Men, putter du heller DVD plata på en USB stick (max 4GByte, 8Gbyte går på mine 8" - men ikke 7" og 8'" blir uhorvelig treg i oppstarten).
Med USB bruker den mindre strøm. Jeg klarte ikke å kjøre alle 3 spillerene på samme kurs dersom de spilte DVD. Med USB fungerer det.
(De gamle 7" har også SD kort men det er max 4Gbyte der og).
Et annet problem jeg har hatt med Nextbase er 12V kablene er relativt skjøre i koblingsdelen. Når vi ankommer hytta har ungene stort sett dårlig tid og kablene
blir røsket litt hardt ut. Endte opp nå med at jeg har laget en helt egen forgreningsystem plassert under mattene og opp langs stolryggen.
En annen fordel jeg syntes med å ha "løse" spillere er at du kan ta de ut når ferien/turen er over. Så slipper du maset om å se på film når du skal til barnehage eller Tante pose.
Merk også at festemekanismen til spilleren kan monteres opp ned! Sørg for at utløsertappen er på oversiden så spilleren blir hengene fast om en ytre påvirkning skulle bremse bilen hurtig. Så en sak fra ADAC (tror jeg) hvor det var nevnt som en sikkerhetsissue. Dersom du monterer den opp ned, vil den ikke låse seg i sporet, bare henge på gravitasjonskreftene.
Det var mine 6 års erfaring med Nextbase