GÅ TIL CARAVELLE DK .REG DEG DER .SÅ SØKER DU PÅ FORUM ,PÅ OLIEFYR-AIRCON SØK DER FINNER DU EN SIDE ,KLARER IKKE Å LEGGE DEN UT.Rudeboy wrote:Caravelle.dk er relativt svært.
Du får finne ut hvilken del av forumet dette ligger på og melde anvisning dit bedre![]()
Vel, det er mitt forslag, da.
varmer
Re: varmer
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Hehe, caps/locken din er på.
Flere av oss er "medlemmer" også på Caravelle.dk men siden sajten deres er så himla schwær spurte jeg, da
EDIT - hadde jeg hatt internett på litt større basis enn det pleide være i 1998, så skulle jeg leita opp dette sjøl - ettersom tipser mener det blir så fæl en jobb å gjøre sjøl
Alas, jeg er på svært begrensa interwebb på jobb og sliter for øvrig på alle pc'er jeg tar i
Flere av oss er "medlemmer" også på Caravelle.dk men siden sajten deres er så himla schwær spurte jeg, da
EDIT - hadde jeg hatt internett på litt større basis enn det pleide være i 1998, så skulle jeg leita opp dette sjøl - ettersom tipser mener det blir så fæl en jobb å gjøre sjøl
Alas, jeg er på svært begrensa interwebb på jobb og sliter for øvrig på alle pc'er jeg tar i
Last edited by Rudeboy on 27 Oct 2010, 11:39, edited 1 time in total.
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Kan noen bruke klipp og lim funksjonen da? Så slipper alle å registrere seg på forumet der?
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
-
Rudeboy
- -

gussi wrote:GÅ TIL CARAVELLE DK .REG DEG DER .SÅ SØKER DU PÅ FORUM ,PÅ OLIEFYR-AIRCON SØK DER FINNER DU EN SIDE ,KLARER IKKE Å LEGGE DEN UT.Rudeboy wrote:Caravelle.dk er relativt svært.
Du får finne ut hvilken del av forumet dette ligger på og melde anvisning dit bedre![]()
Du kan gå inn på Caravelle.dk og sende meg en PM med hotlink/URL dit skjemaet ligger så kan jeg se om jeg har software nok til å drive hardwarez'a mine, og får lagt over koblingsskjemaet hit...
Rudeboy wrote:http://www.vw-bus-t4.de/getfile.php?get ... t.pdf&d=shgussi wrote:GÅ TIL CARAVELLE DK .REG DEG DER .SÅ SØKER DU PÅ FORUM ,PÅ OLIEFYR-AIRCON SØK DER FINNER DU EN SIDE ,KLARER IKKE Å LEGGE DEN UT.Rudeboy wrote:Caravelle.dk er relativt svært.
her er linken tror jeg
Du kan gå inn på Caravelle.dk og sende meg en PM med hotlink/URL dit skjemaet ligger så kan jeg se om jeg har software nok til å drive hardwarez'a mine, og får lagt over koblingsskjemaet hit...
-
Rudeboy
- -

Eneste Gussien der holder hus i Fredriksberg, var sist pålogget 20. feb 2006...
Som jeg sa, sleng meg ei melding der.
Som jeg sa, sleng meg ei melding der.
-
Rudeboy
- -

Ikke mottatt noen PM på Caravelle.dk enda, du får prøve om igjen... 
Har lagt in linken til caravelle dk over . har byttet styreenheten, toppen på varmeren og plugg ,men virker ikke ,den er helt død ,er det noen som vet om det er relle på i sikkrings boksen ,har prøvet den når temp er under 5 grader men den ,er like død ,kostet på 3000,- på deler nå .Rudeboy wrote:Ikke mottatt noen PM på Caravelle.dk enda, du får prøve om igjen...
Har nå byttet diesel pumpen ,endelig nå virker varmen ,men blir ikke kjempe varmt 
Låner dette tråden litt...
Har T4en inne på til diagnose i dag da brenneren slukker etter noen minutters gange.
Men fikk telefon fra verkstedet nå om at de ikke klarer å kjøre diagnose på brenneren.
dette er et autorisert Bosch verksted.
Forstod det slik at de vare hadde kjørt vanlig diagnose på bilen og klarte ikke å komme inn på breneren derfra.
Er det egen diagnoseplugg for brenner på brenneren ?
Har T4en inne på til diagnose i dag da brenneren slukker etter noen minutters gange.
Men fikk telefon fra verkstedet nå om at de ikke klarer å kjøre diagnose på brenneren.
dette er et autorisert Bosch verksted.
Forstod det slik at de vare hadde kjørt vanlig diagnose på bilen og klarte ikke å komme inn på breneren derfra.
Er det egen diagnoseplugg for brenner på brenneren ?
-
Vissvass
- -

- Car: 2003 T4 Multivan 2.5 TDI 102
- Phone: Call 911-48-777
Man får vel ikke noen diagnose på den via Vag Com.
Det er en egen diagnose som kjøres på Eberen.
Du må nok på et verksted som driver med dette.
Det er i hvertfall slik jeg har forstått det
Det er en egen diagnose som kjøres på Eberen.
Du må nok på et verksted som driver med dette.
Det er i hvertfall slik jeg har forstått det
John Magne Aasen
VWbus Drammen
Multivanmafiaen
03 T4 Multivan 2.5 TDI
04 Audi A4 1.8T Cab
http://vwt4multivan.blogspot.com/
92 T4 Transporter 2.0 Kombi (solgt)
94 T4 Caravelle GL 2.4 Kombi lang (solgt)
VWbus Drammen
Multivanmafiaen
03 T4 Multivan 2.5 TDI
04 Audi A4 1.8T Cab
ok, mange takk.
Har fått tips om at det kan være vannpumpa som ikke går slik at varmeren bli overheta og kutter..
Kan Batteriet også være en årsak ?
Har ikke ur så motor må være i gang om varmeren skal gå.
Men kan den stoppe etter at den har startet pga lav spenning ?
Har fått tips om at det kan være vannpumpa som ikke går slik at varmeren bli overheta og kutter..
-
Theodor
- -

- Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
- Phone: 93297430
Det kan den forsåvidt. Men Eberen kutter bare når spenninga er under 11V, og det skal vel mye til om motoren går, og dynamoen er i sånn høvelig stand.
Men til oppklaring: Du skriver at du kun har kjørevarmer. Da har du vel ikke separat vannpumpe? Dvs, det er bare parkeringsvarmere som har ekstra vannpumpe. Bare sånn at du ikke setter igang og leter etter noe som ikke er der?
Kan hende jeg tar feil her, men kan ikke si jeg har sett noe vannpumpe på skjemaet for kjørevarmer-eberen. Og er motortempen ellers ok (i den grad den er det nå når det er kaldt), så feiler det vel ikke vannpumpa på motoren noe,iallfall...
Men til oppklaring: Du skriver at du kun har kjørevarmer. Da har du vel ikke separat vannpumpe? Dvs, det er bare parkeringsvarmere som har ekstra vannpumpe. Bare sånn at du ikke setter igang og leter etter noe som ikke er der?
Kan hende jeg tar feil her, men kan ikke si jeg har sett noe vannpumpe på skjemaet for kjørevarmer-eberen. Og er motortempen ellers ok (i den grad den er det nå når det er kaldt), så feiler det vel ikke vannpumpa på motoren noe,iallfall...
Mvh Øystein Theodor
99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)
Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
07 Mazda 5
Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
MAnge takk for svar !
Men om det ikke er vannpumpa, som da kanskje ikke er der
Og det ikke er spenningen, hva kan det da være ?
Varmeren starter og varmer 3-4 min.
Så da kan det vell ikke være pluggen ?
Men om det ikke er vannpumpa, som da kanskje ikke er der
Og det ikke er spenningen, hva kan det da være ?
Varmeren starter og varmer 3-4 min.
Så da kan det vell ikke være pluggen ?
-
Torle
- -

- Car: T4 2002
- Phone: 90994928
Du har ikke vannpumpe når din eber kun er tillegsvarmer.Rs246 wrote:ok, mange takk.
Batteri kan være årsak, men så lenge du ikke har parkeringsvarmer så lader de fleste T4 mye mere enn hva eberen trenger.
Eberen sjekker batterispenningen som den får inn på pluggen, har vert bort i at irr har gitt spenningstap - sjekk over plugger eventuelt sett på en ekstra jording.
(Den kutter når spenningen kommer under 10,5 volt)
Man må ha et eget diagnose utstyr til eber: Edith, alternativt kan et syv dagers ur lese av feilkoder.
Diagnose evtuelt skifte glødeplugg, er vel det lengste jeg ville gått med tanke på og få liv i en gammel Eber, en ny varmer er ikke så altfor dyr.
(ca 4600,- via Bosch systemet, uten rabbatter)
Tor-Ole Olsnes
Eks Multivan 2002 TDI 102
Eks Multivan 2002 TDI 102
Inkluderer 4600,- ny hjerne om det skulle være den om tuller ?
-
Vissvass
- -

- Car: 2003 T4 Multivan 2.5 TDI 102
- Phone: Call 911-48-777
Ja det er jeg ganske sikker på.
Når du bare har kjørevarmer så har du vel bare en termostat som sitter under støtfangeren i tillegg.
Med parkeringsvarmer har man uret, en rele/styringsboks og sirkulasjonspumpe i tillegg. Mener jeg
Når du bare har kjørevarmer så har du vel bare en termostat som sitter under støtfangeren i tillegg.
Med parkeringsvarmer har man uret, en rele/styringsboks og sirkulasjonspumpe i tillegg. Mener jeg
Last edited by Vissvass on 15 Dec 2010, 17:21, edited 1 time in total.
John Magne Aasen
VWbus Drammen
Multivanmafiaen
03 T4 Multivan 2.5 TDI
04 Audi A4 1.8T Cab
VWbus Drammen
Multivanmafiaen
03 T4 Multivan 2.5 TDI
04 Audi A4 1.8T Cab
-
Theodor
- -

- Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
- Phone: 93297430
Har du kjørevarmer, så er det ingen ekstern modul. Dvs, da den sitter i varmeren. kjørevarmersystemet består da av tre komponenter:
1.Eber
2.Diesel/bensinpumpe
3.Tempføler.
Så ja, hjernen følger med...
1.Eber
2.Diesel/bensinpumpe
3.Tempføler.
Så ja, hjernen følger med...
Mvh Øystein Theodor
07 Mazda 5
07 Mazda 5
gussi wrote:Ja kansje det er gløde pluggen som styrer alt ,att den får strøm først så signaler til vifta og diesel puma ,for den er helt død ,hadde den ute men turte ikke å opne det øvre lokket ,skruene på topp satt sykt ,kan bruke varme der ,for nå vet jeg att pluggen er under der.SvennoH wrote:Var ingenting liv i den sjå meg heller, men alt virket etter at eg skiftet glødepluggen. Tar du brenneren ut av bilen bør du blåse reint for sot i brenner og eksos. Trenger ikkje skru brenneren heilt frå kvarandre for å gjere dette.
Kakk med hammeren på skruen før du begynner og skru. Løsner med en gang!
O2 er noe alle må ha!
Bussen må familien ha!
Jeg vil ha en mustang!
Bussen må familien ha!
Jeg vil ha en mustang!
Så lenge den faktisk starter og går noen minutter kan det vel heller ikke være glødpluggen ?