Tok en tur til Sverige med samboeren med den nye bilen og fikk testet mye bedre enn standard til/fra jobbkjøring.
Gledelig overrasket over 12v uttak foran, midten og helt bak (brukte til kjøleboks, inverter osv.), så ble en meget vellykket tur. Vi sov faktisk bak i bilen (kan ikke bruke hotell pga. hunder og teltet ikke som planlagt pga. regn) og det fungerte som bare det. Bilen gikk også meget bra på humpete grusveier i svenske skoger

Needless to say fikk jeg plass til ALT jeg ville kjøpe på kjøpesenteret - en fantastisk følelse!
Fant også ut av bilen har alarm (den gikk pga. to hunder i bilen), selv om dette ikke stod nevnt noe sted i annonsen. Er jo egen knapp for å slå av kupèsensor, men vil sjekke ut muligheten for å koble ut dette permanent ved service.
Angående "S" giret, så prøvde jeg meg litt frem og synes "D" er best i ALLE tilfeller - unntatt motorvei med 100-grense. Lå mye i 130-140 (på svenske veier) og var greit å ha ved forbikjøringer. Opplever at eneste forskjellen er at den er lettere villig til å gire ned til 5. gir - samt den drar mer på alle gir (i dette tilfellet 5.) før den skifter til 6. gir. Å bruke "S" på 60-70-80-sone blir egentlig uaktuelt med min kjørestil (kjører veldig rolig og avslappet da dette ofte er svingete veier og caravelle ikke er en bil man kjører som en sportsbil pga. krenging osv.). Er helt enig i at den heller skulle hatt miljøgir som kjører på tyngre gir enn "D"-programmet. Hadde vært mye mer nyttig for min del.
Eneste negative med bilen hittil er elendig stereolyd i forhold til det jeg er vant med, så her må det nok brukes noen kroner.

Tenker f.eks. subwoofer under passasjersetene (har 2-seter benk) og forsterker samme sted, evt. montert på baksiden av skilleveggen. Bør vel også bytte ut alle originale høyttalere, selv om jeg ikke er hypp på slike omfattende inngrep/prosjekter.
Tenker nå i første omgang montering av en 5-kanals forsterker (4+sub), montering av 220v stikkkontakt på vegg mellom fører og passasjerstol (ser ikke bra ut med inverter som bare henger og slenger i kupèen), samt montering av original VW parkeringssensor lakkert i bilens farge.