Kjøretøyforskriften: http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-1994 ... 8.html#2-2
Forskrift om krav til kjøretøy: http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-19900125-0091.html
Det skulle dekke spørsmalene, men forskrifter er ikke enkelt å lese så om du lurer på noe så bare henvis til parakrafen så får du sikkert hjelp her.
T3 flere spørsmål: kjøp, avgifter, forsikring
Jo du kan transportere 4 personer sittende, om den er registrert som personbil. Er den personbilregistrert kan du ta ut og inn seter som det passer deg, ta ut og inn senger som det passer deg, osv. Men det er ofte dyrere forsikring på personbil en camper, det er minuset. Men T3 er jo rimelig å forsikre uansett.OddN wrote:Nei. Campingbil kan som nevnt ikke registreres for flere enn det er liggeplass til. du kan ha flere seter men det må ikke sitte noen der når du kjører... Min Trufa var feks registrert for 4 (hadde køyeseng over forsetene og fullbredde baksete og dermed 4 liggeplasser) men hadde belter til tre i baksetet og dermed egentlig 5 sitteplasser. Prøvde å spørre om hva som skjer dersom jeg ble stoppet med 5 i bilen, og fikk til svar at da ble det bot for overlasthansstef wrote:Okei, så si jeg bygger fire sitteplasser med belte og sikre seter og soveplass til kun tre pers. Kan jeg da lovlig transportere fire personer sittende?
Så urkomplisert dette her skulle være da![]()
Men nå er vi kanskje litt på siden av hva opprinnelig trådstarter lurte på...
Trådstarter startet tråden for 5 år siden, så her er det nok plass til det meste som er relatert til temaet
Det var nøyaktig mitt poeng også, hvis det er mulig (altså hvis bilen har vært 10 år i Norge) er det enkleste å starte med å personbilregistrere bilenLivar wrote:Jo du kan transportere 4 personer sittende, om den er registrert som personbil. Er den personbilregistrert kan du ta ut og inn seter som det passer deg, ta ut og inn senger som det passer deg, osv. Men det er ofte dyrere forsikring på personbil en camper, det er minuset. Men T3 er jo rimelig å forsikre uansett.OddN wrote:Nei. Campingbil kan som nevnt ikke registreres for flere enn det er liggeplass til. du kan ha flere seter men det må ikke sitte noen der når du kjører... Min Trufa var feks registrert for 4 (hadde køyeseng over forsetene og fullbredde baksete og dermed 4 liggeplasser) men hadde belter til tre i baksetet og dermed egentlig 5 sitteplasser. Prøvde å spørre om hva som skjer dersom jeg ble stoppet med 5 i bilen, og fikk til svar at da ble det bot for overlasthansstef wrote:Okei, så si jeg bygger fire sitteplasser med belte og sikre seter og soveplass til kun tre pers. Kan jeg da lovlig transportere fire personer sittende?
Så urkomplisert dette her skulle være da![]()
Men nå er vi kanskje litt på siden av hva opprinnelig trådstarter lurte på...
Trådstarter startet tråden for 5 år siden, så her er det nok plass til det meste som er relatert til temaet
Og at den opprinnelige tråden var 5 år, det la ikke jeg merke til
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt